Oferta Poradni 2016/2017

Warsztaty, treningi, mediacje, działalność informacyjno - szkoleniowa

Dzieci od 0 do 3 lat:

  1. Wczesna interwencja w szerokim zakresie, w tym terapia zaburzeń karmienia.
  2. Indywidualna terapia logopedyczna dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy z zastosowaniem metody integracji sensorycznej, metody słuchowej i behawioralnej, logorytmiki.

Przedszkola:

  1. Diagnoza funkcjonowania uczniów pięcio – , sześcio – i siedmioletnich.
  2. Dziecko niepełnosprawne w oddziale przedszkolnym – planowanie działań pomocowych , w tym dla dzieci z wadami wzroku, słuchu, autyzmem, zespołem Aspergera.
  3. Rola nauczyciela we wspomaganiu indywidualnego rozwoju dziecka (intelektualnego, emocjonalno-społecznego).
  4. Zajęcia indywidualne lub grupowe – dotyczące tematyki wspomagania i rozwoju mowy dzieci.
  5. Grupy wsparcia dla rodziców-porady i konsultacje
  6. Rodzinna Terapia Jąkania.
  7. Zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci 3 – 4 letnich „Mała główka, mądra sówka”.
  8. Zajęcia grupowe ruchowe z elementami Metody Ruchu Rozwijającego
  9. Zajęcia plastyczne – „Kreatywny przedszkolak”.
  10. Zajęcia feryjne dla dzieci 6 – letnich „Bajkowe królestwo” i dzieci z klasy II szkoły podstawowej „W krainie wyobraźni”.

Szkoły podstawowe

  1. Zajęcia integracyjno – adaptacyjne.
  2. Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej – planowanie działań pomocowych, edukacja włączająca.
  3. Indywidualna terapia behawioralna.
  4. Zajęcia indywidualne lub grupowe – w miarę potrzeb dotyczące tematyki wspomagania i rozwoju mowy dziecka.
  5. Rodzinna Terapia Jąkania
  6. Terapia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania
  7. Warsztaty psychoedukacyjne.
  8. Zajęcia grupowe dla dzieci z ADHD.
  9. Zajęcia integracyjne z elementami socjoterapii.
  10. Zajęcia socjoterapeutyczne.
  11. Przemoc i agresja rówieśnicza – warsztaty.
  12. Zajęcia profilaktyczne – uzależnienia.
  13. Motywacja do nauki szkolnej kluczem do sukcesu.
  14. Techniki efektywnego uczenia się.
  15. Radzenie sobie ze stresem.
  16. Treningi twórczego myślenia – uczeń zdolny.

Gimnazja

  1. Zajęcia dla dzieci zdolnych z elementami doradztwa zawodowego.
  2. Zajęcia wspomagania uczniów w wyborze kierunku kształcenia zawodowego oraz w wyborze szkoły ponadgimnazjalnej, pomoc w planowaniu kariery zawodowej.
  3. Poznaj samego siebie, jak pozostać sobą nie raniąc innych. Asertywność – warsztaty psychoedukacyjne.
  4. Zajęcia integracyjno – adaptacyjne.
  5. Radzenie sobie ze stresem.
  6. Wspieranie rozwoju ucznia – techniki efektywnego uczenia się.
  7. Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży z trudnościami w zachowaniu.
  8. Zajęcia profilaktyczne-uzależnienia, cyberprzemoc.
  9. Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej – planowanie działań pomocowych.
  10. Zajęcia indywidualne lub grupowe dotyczące tematyki wspomagania i rozwoju mowy (wg. potrzeb)

Szkoły ponadgimnazjalne

  1. Zajęcia integracyjno – adaptacyjne
  2. Poznaj samego siebie, jak pozostać sobą nie raniąc innych – asertywność.
  3. Sposoby radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
  4. Warsztaty psychoedukacyjne.
  5. Profilaktyka uzależnień.
  6. Radzenie sobie ze stresem.
  7. Indywidualizacja procesu nauczania – uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej.
  8. Techniki efektywnego uczenia się
  9. „Ja i moja przyszła praca własnych preferencji edukacyjno-zawodowych

Rodzice/Nauczyciele

  1. Szkoła dla Rodziców.
  2. Warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli na podstawie filmów o tematyce psychologicznej.
  3. „Gry psychologiczne – czyli co może wydarzyć się w trakcie lekcji” – warsztaty psychologiczne.
  4. Trudności wychowawcze dzieci i młodzieży.
  5. Działalność informacyjno – szkoleniowa, prowadzenie rad pedagogicznych
  6. Interpretacja dokumentów wydawanych przez poradnię
  7. Wsparcie merytoryczne nauczycielom udzielającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  8. Współpraca szkoły z rodzicami (dla rodziców i nauczycieli).
  9. Zaburzenia dyslektyczne – prowadzenie rad szkoleniowych, prelekcji dla rodziców, respektowanie indywidualizacji pracy na lekcji.
  10. Motywacja do pracy szkolnej.
  11. Metody pracy z dzieckiem niepełnosprawnym, edukacja włączająca.
  12. Dojrzałość szkolna dziecka sześcio – i siedmio – letniego.
  13. Aspiracje życiowe młodzieży – pomoc w ich realizacji.
  14. Spotkania wprowadzające w problematykę kształcenia zawodowego-czynniki warunkujące naukę zawodu.
  15. Udzielanie porad dotyczących kształcenia ponadgimnazjalnego oraz możliwość wyboru zawodu.
  16. Dziecko nadpobudliwe w sytuacji szkolnej.
  17. Warsztaty kreatywne dla rodziców „Jak ciekawie i twórczo spędzać czas z dzieckiem”.
  18. Warsztaty dla nauczycieli: „Emisja głosu”.
Pliki do pobrania